onsdag 2 januari 2008

Det här med jobbet

I och med att jag är tillbaka på jobbet så känns det nya året precis som det gamla. Kunde inte somna igår trots att jag var jättetrött. Massa tankar for runt i huvudet, såna tankar som gör en ledsen, speciellt när klockan börjar närma sig två på natten.

Jobbsituationen är en sån sak. Jag borde egentligen sökt nytt i våras, när det hände jobbiga grejor här, där jag hamnade i kläm. Jag har nog stannat kvar dels för att jag inte orkade söka nytt jobb - igen (kanske också för att det känns knepigt att söka jobb när man är gravid..) och dels har jag hoppats på en utveckling av min tjänst, men det blir bara massa snack. Så här sitter jag nu helt less och oengagerad. (Vilket jag tydligen alltid blir efter ca två år på ett jobb..) Den här gången har jag dessutom börjat tvivla på att jag ens är kapabel att utföra ett bra jobb. För ju mindre man får att bita i desto mindre bryr man sig om även de små enkla vardagliga sakerna. Min hjärna, som själv anser sig vara ganska begåvad, börjar undra varför den aldrig får tänka längre.

Det som är trist är ju att jag kommer sluta jobba utan att veta om jag kommer tillbaka och i så fall vad jag kommer tillbaka till. Det som är positivt är jag inte känner någon som helst stress över att sluta jobba, som nog många i min situation gör. Kanske man gillar sitt jobb och är mitt inne i något spännande projekt eller så och också har behovet att känna sig behövd. Som situationen är nu ska det bli skönt att få gå hemma ett tag igen och slippa släpa sig hit. Får väl fundera på under året vad sjutton jag vill göra härnäst i mitt yrkesliv.

Inga kommentarer: